Čeština
Konzultace zdarma

Využití Rozšířené Reality (AR) v online marketingu? Trend pro rok 2022!

Co je to rozšířená realita jsme již popisovali v našem článku na blogu. Za poslední dobu se stává trendem v rámci marketingových i prodejních strategiích, který vám umožní poskytnout zákazníkům nový zážitek z nákupu. Jaké tedy může být využití AR v online marketingu?

Augmented Reality umožňuje vyzkoušet jakékoliv zboží předem 

Nechte zákazníky si zboží vyzkoušet ještě před zakoupením. Tak jako vzorečky kosmetických přípravků nebo testovací jízdy v autech vypovídají o účinnosti této prodejní strategie, stejně tak může rozšířená realita na vašem eshopu. Pomocí AR mohou vaši zákazníci zkoušet nábytek, vybavení na zahradu i například vířivky navíc z pohodlí chytrého telefonu. Důležité je zmínit, že váš produkt, který si pomocí v AR promítnou, bude díky chytrým fotoaparátům zobrazený v reálné velikosti. Díky tomu zákazníci hned poznají, zda se jim produkt “vejde” do jimi zvoleného prostoru. Námi realizované produkty v rozšířené realitě nalezenete v sekci Realizované projekty.

Je rozšířená realita vhodná i pro malé firmy? 

Může se zdát, že z marketingového hlediska je AR vhodná pouze pro velké projekty a podniky. Opak je pravdou. Rozšířená realita se hodí pro firmy napříč celým trhem a využít ji můžete i ve vaši společnosti. Například na českém e-shopu AHProfi tento produkt navyšuje konverzní poměr již od prvního dne, kdy jsme AR nasadili. Kvalitu posuďte sami ZDE Zároveň díky softwaru Mazing AR není potřeba žádná aplikace, což dramaticky snižuje náklady - takže ano, AR je vhodná i pro malinké podniky, které mají pár produktů. 

Budování značky firmy a rozšířená realita 

O důležitosti tvoření značky jsme již psali v našem článku a rozšířená realita je jedna z dalších možností, jak zajistit tzv. brand position – tedy postavení vaší značky v mysli potenciálního zákazníka. 

Díky AR bude mít váš brand přidanou hodnotu a nový nečekaný zážitek pro zákazníky. Spojení těchto dvou vlastností vám pomůže budovat nové a širší povědomí o značce. 

Propojení tištěných materiálů s rozšířenou realitou

Zákazníkovi můžete vaše produkty přiblížit ještě více spojením rozšířené reality s firemními brožurami, prospekty i vizitkami. Klienti si například mohou naskenovat QR kód na brožuře a na jejich mobilním telefonu se objeví produkt, který si mohou promítnout do prostoru. Stejně tak tomu může být u vizitek k prezentaci různých možností kontaktu. AR momentálně získává oblibu také u studijních podkladů i knih. 

Rozšířená realita jako pomocník pro obchodní zástupce

Při osobním prodeji můžete všechny produkty ukázat zákazníkům z pohodlí domova nebo kanceláře. Postačí vám tablet či chytrý telefon, kterým vaše produkty naskenujete a dále promítnete do daného prostoru. 

Finanční náročnost rozšířené reality 

Rozšířená realita není zadarmo. Pokud si člověk vynásobí náklad na jeden zpracovaný produkt jejich celým sortimentem, tak může narazit na astronomickou částku s mizivou návratností. To ale není vůbec metrika, na kterou byste měli koukat. S klienty často postupujeme tak, že vybereme pouze pár “Best sellerů”, jinak řečeno nejlépe prodávaných produktů, a na ty AR vytvoříme. Poté postupujeme dle zvolených priorit, které jednotlivé produkty mají. V praxi tudíž uděláme pouze např. 5 produktů a každý měsíc přidáváme dle vašich finančních možností a priorit. 

Pomocí rozšířené reality můžete vylepšit zážitek z nákupního procesu u vaši společnosti a díky tomu zvýšit obchodní příležitosti i prodej. 

Rozšířená realita je mnohem více než jen novinka na trhu nebo upgrade online her. Postupně se z AR stává hnací síla prodejních a marketingových inovací. 

Kontaktujte nás a společně vymyslíme, jak využít rozšířenou realitu i pro vaši firmu.