Čeština
Konzultace zdarma

Co je to rozšířená realita pro eshopy?

Pokud zákazníci nakupují zboží v kamenném obchodě, mají možnost si produkty vyzkoušet, vidět jejich plnou velikost, barvy či jak bude výrobek v prostoru vypadat. I když tyto možnosti nejsou v online prostředí plně možné, rozšířená realita neboli AR nabízí způsob, jak zákazníkům poskytnout komplexnější informace o vašich produktech, a to přímo z jejich domova. Pojďme se společně podívat na to co je to vlastně rozšířená realita a jak ji můžete umístit na váš eshop.

Co je to rozšířená realita?

I když jsou lidé zvyklí na nákupy online, stále existují produkty, u kterých je zapotřebí více kontextových informací, a to může být překážkou pro prodej určitých kategorií. Pokud prodáváte například nábytek, zákazníci si díky rozšířené realitě na vašem eshopu mohou umístit věcný model postele přímo do jejich ložnice. Rozšířená realita je tedy můstek mezi nakupováním online a v kamenných prodejnách, protože usnadní prezentaci zboží a poskytuje zákazníkům lepší pochopení produktů, které si kupují. 

Jaký je rozdíl mezi rozšířenou realitou a virtuální realitou? 

Oba pojmy se velmi často zaměňují, ale ve skutečnosti jsou odlišné. Virtuální realita vás dostane do uměle vytvořeného světa. Oproti tomu u rozšířené reality stále vnímáte okolí, které se pouze rozšíří o některé aspekty. U rozšířené reality také nepotřebujete žádné speciální vybavení, plně stačí chytrý mobilní telefon. I díky tomu si může rozšířenou realitu dnes ze svého mobilního telefonu užít každý.

AR vs VR_Brandelevator

Jaké je využití rozšířené reality?

Rozšířená realita umožní zákazníkům si produkty prohlédnout ve vlastním prostředím a s větší pravděpodobností si hned napoprvé vyberou ten správný produkt. Zákazníci chtějí opravdu vědět co dostanou a rozšířená realita na eshopu jim pomůže porozumět tomu co kupují. 

Velikost některého zboží a jeho prostorové umístění může být složité i když produkt vidíte přímo v kamenném obchodě, a obzvlášť pokud si ho zákazník prohlíží pouze na displeji. Umístěním náhledu z rozšířené reality zákazníkům umožníte si produkt prohlédnout přímo v jejich prostředí. Mohou se tak podívat, jak bude vypadat nová sedačka v jejich obývacím pokoji či bazén na zahradě.

Rozšířená realita_Brandelevator

Jak přenést rozšířenou realitu na eshop? 

Umisťování rozšířené reality se může zdát složité, ale opak je pravdou. Zboží se převede na 3D modely a ty se pomocí iframe nebo přímých odkazů umístí na váš eshop. Není tedy zapotřebí, aby zákazníci stahovali aplikaci, protože všechny objekty mohou ihned vidět na webu. Celý proces je pod záštitou WEB AR softwaru, který funguje na platformách jako je Wordpress, Shopware, Shopify či Shoptet. 

Reálný příklad rozšířené reality na českém e-shopu AHProfi



Využijte rozšířenou realitu i na vašem eshopu. Kontaktujte nás a my vám s celým procesem pomůžeme.

 

O marketingu přednášíme na Vysoké škole Ekonomické

Zjistit více

Spolupracujeme s těmito firmami

Zobrazit všechny reference