Čeština
Konzultace zdarma

Rozšířená realita - co to je? Augmented reality jako budoucí součást našeho každodenního života.

Co je Augmented Reality (AR)?

Rozšířená realita (AR) je interaktivní 3D zážitek, který kombinuje pohled na skutečný svět s prvky generovanými počítačem.
AR se od Virtuální reality liší v tom, že VR je zcela samostatné počítačové prostředí, zatímco AR vrství počítačové prvky mezi reálné objekty v reálném čase.

Zde je úvod do AR a některé běžné aplikace pro tuto technologii.

Rozšířená realita, běžně nazývaná AR, je interaktivní 3D zážitek, který v reálném čase kombinuje pohled na skutečný svět s počítačem generovanými prvky.

Co potřebujete vědět o rozšířené realitě neboli AR?

Rozšířená realita může figurovat mnoha způsoby, například prostřednictvím AR brýlí, které kombinují pohled na bezprostřední okolí s počítačovou grafikou, nebo na displeji smartphonu, který dělá totéž pomocí fotoaparátu telefonu, aby viděl a manipuloval svět před sebou. 

Jak se rozšířená realita liší od virtuální reality?

Mohou se zdát jako podobné technologie - a určitě mají podobné zkratky - ale jsou zásadně odlišné. Virtuální realita (VR) vytváří v náhlavní soupravě zcela syntetický virtuální svět. Jako uživatel jste umístěni do 3D prostředí a poté se můžete pohybovat a interagovat s kompletně počítačově generovanými prvky.

Na druhou stranu AR vás udrží při zemi ve skutečném světě a překrývá virtuální prvky jako vizuální vrstvu v tomto prostředí. Imerzní systémy AR mohou kombinovat počítačové prvky s prvky reálného světa s přesvědčivou hloubkou, perspektivou a dalšími charakteristikami vykreslování a systém AR bude rozumět skutečnému prostředí dostatečně dobře, aby byl schopen umístit relevantní syntetické prvky „před“ a „za“ skutečnými předměty a jinak být schopen interagovat s reálným světem smysluplně.

Kde se rozšířená realita používá?

Hodnota AR je ve způsobu, jakým dokáže interpretovat, manipulovat a vylepšovat pohled na skutečný svět v reálném čase. Zde je například několik způsobů, jak lze AR používat a aktivně se používá:

Rozšířená realita + e-shopyrozsirena_realita_brand_elevator_e-shopy

Možná nejdůležitější aplikace AR pro většinu uživatelů bude v maloobchodních aplikacích, zejména „vyzkoušejte před nákupem“. Kvůli Pandemické situaci muselo mnoho prodejců přejít do online prostředí a naučit své zákazníky nakupovat online. To s sebou přináší bariéry internetového nákupu, ze kterých tu největší tvoří nemožnost si produkt prohlédnout na vlastní oči. AR již umožňuje zákazníkům vidět, jak budou produkty vypadat v jejich vlastních domovech, než si je koupí, což silně napomáhá k dokončení nákupu. Rozšířená reality pro e-shopy není zároveň nic nedostupného. Díky našemu software můžete mít rozšířenou realitu na jakýchkoliv webových stránkách během pár dnů a bez nutnosti jakékoliv aplikace. Díky rozšířené realitě se e-shopům zvyšuje konverzní poměr a s tím spojené tržby. Mrkněte na námi realizované AR modely ZDE. Pro konzultaci zdarma můžete využít i náš kontaktní formulář

Vyzkoušejte si AR i na vašem telefonu!

Jedná se o horkou novinku na českém trhu. Stačí kliknout na tlačítko "Ukázat Váš prostor" a rozšířená realita je k vaším službám.

 

Mapování a navigace

 Aplikace pro obchodní adresář Yelp byla prvním uživatelem AR s funkcí Monocle, která je nyní ukončena. Monocle překryl informace o místních podnicích při prohlížení bezprostředního okolí na displeji telefonu. Popisky ukazovaly, kde se nacházejí restaurace v okolí, spolu se základními informacemi, například jak daleko jsou. Jedná se o variaci head-up displeje (HUD) — Mercedes-Benz například představuje vůz, který překrývá navigační informace na čelním skle, což vám pomáhá řídit, aniž byste se dívali mimo vozovku.

rozsirena_realita_brandelevator_navigace

Vzdělávání

AR si nachází cestu do osnov, aby zlepšila tradiční metody učení. Učebnice lze například označit kódy, které po naskenování chytrým telefonem dokážou zobrazit další obsah nebo 3D vizualizace.

rozsirena_realita_vzdelavani_brandelevator

Údržba a průmysl

AR má v nadcházejících letech velký potenciál výrazně snížit závislost na fyzických technických příručkách a současně zlepšit produktivitu tím, že překryje relevantní informace v zorném poli pracovníka při provádění údržby nebo jiných úkolů. Dostatečně pokročilé systémy AR nejenže porozumí kontextu a zobrazí správné informace, ale pomohou identifikovat komponenty a pracovní postupy pomocí zvýraznění a překryvů. BMW například přesně to dělá s pilotním programem využívajícím AR na montážní lince.

augmented_reality_bmw_brandelevator

Zábava a sociální sítě

AR má také velký potenciál pro zábavu. Magic Leap je například společnost zabývající se vývojem AR, která údajně utratila více než 2,6 miliardy dolarů na vývoj AR brýlí a technologické platformy AR, přesto je stále schopna přilákat další investice, aniž by měla komerční produkt. Na dostupnější platformě – chytrých telefonech – TikTok nedávno představil značkové AR efekty, které mohou uživatelé přidávat do svých videí. Toto je bezpochyby jen začátek závodu o vytvoření stále působivějších AR zážitků, které stírají hranice mezi skutečným a virtuálním.

rozsirena_realita_social_media