Jak budovat značku na internetu
Vybudovat značku je snem mnoha ambiciózních firem. V dnešní online době už ale není zapotřebí kamenných poboček a mnoha zaměstnanců, kteří je budou obsluhovat. Vše jde pouze online. A i to má svá specifika, která vám představíme v článku.
Budování značky a konkurence
Začněte tím, že porozumíte své konkurenci. Pomůže vám to odlišit značku a zaměřit se na správnou část trhu. K tomu slouží analýza konkurence, ve které byste měli shromažďovat všechna potřebná data, abyste byli schopni předpovídat kroky vašich konkurentů. V marketingové teorii se s nadsázkou využívá fráze: „Be different or die“. (Zamazalová, 2010)
A na co se při ní zaměřit? Dívejte se na to, jaké druhy produktů a služeb nabízejí, prozkoumejte jejich styl komunikace, design, hodnoty a mnoho dalšího. Zkrátka se soustřeďte na to, jakým způsobem vizualizují jejich značku a jak se od nich můžete odlišit.
Marketingový mix při budování značky
Dalším krokem je sdílení obsahu na různých sociálních platformách. Na začátku si vyberte dvě platformy, do kterých investujete energii a čas. Jednu platformu využijte pro delší obsah, kde můžete sdílet například hodnoty a účel vaší značky – YouTube videa, články na blogu apod. Druhá platforma by měla být určena pro kratší obsah, kde intenzivně komunikujete se svými sledujícími a začínáte si s nimi budovat vztahy. Tím může být například TikTok, Instagram nebo Facebook, které si zakládají na komunitním přístupu. Nezapomeňte nadefinovat také cílovou skupinu a vytvořit si personu. O tom, na jaká specifika se zaměřit, jsme se rozepsali v předchozím článku
Příběh a budování značky
Storytelling je klíč k budování si bližšího vztahu s potenciálním zákazníkem. Odhalte lidskou stránku, která se skrývá za vaší značkou. Jde o to ukázat emoce a vyprávět příběh, který přemění náhodné „kolemjdoucí“ na vaše zákazníky. Kromě toho můžete ale využít příběhů vašich zákazníků v podobě referencí. Je to nejen skvělý způsob, jak mít více obsahu, který nemusíte sami vytvářet, ale i důkaz pro vaše potencionální zákazníky, že produkty, které nabízíte, mají své spokojené majitele.
Vynikejte názvem značky
Pokud chcete na internetu vyniknout a nebýt pouze další značkou na trhu, je důležité vytvořit jedinečný název značky. Vytvořit něco opravdu originálního nemusí být ze za čátku zrovna jednoduché, avšak k budování vašeho businessu nezbytné. Zkrátka musíte lidi přimět, aby si vás všimli. V první řadě si vytvořte celou řadu jmen, jména nijak neopravujte a nechte prostor vaší představivosti. Využít můžete například nástroj Business name Generator.
Zdroje: Giddens, Brand storytelling, Online business