Čeština
Konzultace zdarma

Proč byste měli používat remarketing?

Chtěli byste zacílit vaše PPC kampaně na potencionální zákazníky, kteří již navštívili vaši webovou stránku nebo přidali zboží do košíku na e-shopu, ale nákup nedokončili? Podívejte se proč a jak používat remarketing. 

Co je to remarketing a k čemu slouží?

Remarketing i retargeting jsou jedny z marketingový taktik v online marketingu. Jedná se o opakované cílení na zákazníky, kteří již navštívili vaši webovou stránku nebo e-shop. Můžete se tak přímo zaměřit na zákazníky, u kterých víte, že o danou službu nebo zboží mají zájem, což zvyšuje možnost prodeje. Je to také příležitost vaši stránku připomenout. 

Remarketing vs. retargeting 

Remarketing i retargeting sdílí společně stejný cíl – tedy cílit na zákazníka, který již navštívil vaši webovou stránku. Rozdíl je ve strategii, kterou použijete při tomto cílení:

  • Remarketing = zobrazení přesného produktu nebo služby, kterou uživatel předtím u vás na webu navštívil

  • Retargeting = zobrazení podobných produktů, o které by mohl mít uživatel také zájem 

Jak remarketing funguje? 

K remarketingu je potřeba na váš web vložit remarketingový kód, který uloží cookie o návštěvě webu. Následně se na stránkách, ve vyhledávači nebo na sociálních sítích díky této cookie zobrazí cílená reklama. Pokud použijete tento kód na vašem webu, je potřeba uživatele webu informovat. 

Brandelevator_Proč byste měli používat remarketing

Remarketingová reklama se následně ukazuje ve formě banerů s grafikou, fotkami nebo pouze textem. Záleží na nastavení kampaně. 

Jak, kde a kdy remarketing použít? 

Nejčastěji se remarketing nastavuje přes Google Ads nebo pod pojmem retargeting v Skliku. V Google Ads se kód nastaví přes Nástroje – Počet konverzí. Velmi podobně i v Skliku přes Nástroje – Retargeting. 

Typy remarketingu: 

  • Obecný – nejjednodušší a nejoblíbenější variantou je prosté zobrazení reklamy na ostatních webových stránkách, po návštěvě zákazníka na vaší stránce nebo e-shopu.  

  • Sociální sítě – ukazování zaměřené reklamy zákazníkům na sociálních sítích jako je Facebook, Twitter nebo LinkedIn. V dnešní době se stává velmi oblíbené z důvodu lepší přehlednosti.

  • Dynamický remarketing – zákazníkovi se dynamicky zobrazují produkty:

    o   které již navštívil

    o   z kategorie kterou v minulosti navštívil 

    o   které si přidal do košíku, ale nekoupil 

    o   které souvisí s nakoupeným zbožím

  • Remarketing ve vyhledávání – reklama se zobrazí ve vyhledávání, ale pouze zákazníkům z remarketingového publika.

Na otázku “kdy“ bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. Remarketing můžete zaměřit na svém webu na všechny zákazníky, kteří stránku navštíví. Další variantou je užší zaměření pouze na některé podstránky, typ produktu nebo dobu (například v období slev). Velmi záleží na vaší celkové marketingové strategii a jaký máte cíl pro danou fázi. 

Nezapomeňte ale, že zákazníky nechcete odradit nebo být moc vtíraví často se opakující reklamou. Nastavte kolikrát se daná reklama může zákazníkovi za den zobrazit – ne vícekrát než dvakrát nebo třikrát denně.

Výhody remarketingu 

Shrňme si nakonec největší výhody:

  1. Zaměření na zákazníky, kteří již navštívili vaši webovou stránku.

  2. Zaměření na zákazníky, kteří již měli zájem o zboží nebo službu, kterou nabízíte.

  3. Zanechání vaší firmy v podvědomí pomocí strategického ukazování reklam zaujatému publiku. 

  4. Snadné načasování. 

  5. Za reklamu se platí pouze pokud na ni zákazník klikne.

 

Využijte našeho kontaktního formuláře a my vám pomůžeme s nastavením cílené reklamy, nebo vás rádi proškolíme