Konzultace zdarma

Optimalizace SEO pro weby a eshopy - co to znamená?

Založili jste eshop nebo webovky a potřebujete zákazníky? Nejefektivnějším marketingem je v online prostředí stále SEO, neboli Search Engine Optimization. Jedná se o proces budování a upravování webových stránek dle posledních trendů vyhledávačů Google, Seznam a Bing. Pokud plánujete eshop nebo web rozvíje, SEO musíte řešit. 

Rozdělíme si článek do jednotlivých částí, jelikož něco pro vás může být "denní chleba", něco naopak "španělskou vesnicí" :) 

 

brandelevator_seo_optimalizace

Co znamená SEO? 

Search Engine Optimization neboli SEO je proces optimalizace vašeho webu pro získání organické návštěvnosti. V češtině se také používá výraz „optimalizace pro vyhledávače“. Cílem SEO je neustálé zvyšování objemu a kvality návštěv webu – s kvalitním webem (po obsahové i designové stránce) se dostanete na přední pozice ve vyhledávačích, čím přivedete na svůj web návštěvníky, kteří o vaše produkty či služby mají zájem, vyhledávají je a potencionálně si produkt/službu zakoupí.

Optimalizací webu docílíte kvalitnějších návštěv, delší doby trvání relace, zvýšení povědomí o značce, zvýšení konverzí a celkových tržeb.

Search engine optimization se dělí do dvou důležitých kategorií: On-page SEO a Off-page SEO

 

On-page SEO

On-page SEO se zaměřuje na optimalizaci konkrétního webu. Cílem je zlepšení obsahu, kvality, struktury webových stránek jak pro uživatele, tak vyhledávače. Optimalizací návštěvníci lépe pochopí vaši značku a nabízené služby. On-page SEO se zabývá například:

-          dobou načítání stránky,

-          mírou okamžitého opuštění stránky,

-          celkovou dobou trvání relace,

-          responzivitou webu,

-          optimalizací klíčových slov.

 

Off-page SEO

Off-Page SEO jsou aktivity provozované mimo samotný web, které vytvářejí a zvyšují povědomí o značce. Off-page prvky převážně zvyšují důvěryhodnost stránek jak pro uživatele, tak i vyhledávače. Off-Page SEO funguje tak, že jiné webové stránky propagují a odkazují na vaše stránky.

V Off-Page SEO jsou důležité Backlinks (zpětné odkazy). Počet a kvalita zpětných odkazů na vaše stránky je největším faktorem Off-Page SEO. Čím více webů bude odkazovat na váš obsah, tím lepší hodnocení získáte od vyhledávačů.

Jak zjistím, jestli SEO děláme správně? 

Nejlepší možností, jak zjistit, jak je na tom váš web po SEO stránce, je kontaktování zkušeného SEO specialisty. Můžete si například objednat nezávaznou konzultaci či audit webu. SEO analýzou zjistíte, co se dá na vašem webu opravit a vylepšit. Specialisté zhodnotí celkový výkon komplexní analýzou a navrhnou řešení na míru. Do analýzy webu patří:

-         analýza klíčových slov,

-         analýza návštěvnosti,

-         analýza konkurence,

-         obsahové SEO,

-         technické SEO

-         analýza zpětných odkazů,

-         prolinkování webu a další.

 

Pokud si chcete zanalyzovat web sami, určitě si jako první položte tyto otázky:

Na jaké návštěvníky cílíte? Je váš web přehledný a pochopitelný? Co je cílem vašich webových stránek? Je web responzivní pro různá zařízení? Všechny vaše odpovědi by měly být reflektovány na vašem webu.

 

Základní SEO analýzu provedete těmito kroky:

 

1.     Struktura webu

Obsahuje hlavní stránka všechny potřebné informace pro vaši cílovou skupinu? Má každá stránka nadpis a obsah? Je vše srozumitelné a čitelné?

2.     Návštěvnost

V Google Analytics zjistíte odkud uživatelé přicházejí, míru opuštění stránky, průměrnou dobu trvání relace. Těmito údaji dokážete zanalyzovat kvalitu návštěvnosti.

3.     Analýza klíčových slov

Sepište si klíčová slova, která vyhledává cílová skupina, a následně je zapracujte do vašeho webu. Zkontrolujte také konkurenci a jejich použitá klíčová slova (použijte například nástroj Collabim).

4.     Obsah webu

Zkontrolujte na všech stránkách nadpisy (jestli obsahují klíčová slova), titulky a popisy (je text zajímavý a informační pro cílovou skupinu?). Také se podívejte na množství textu na každé stránce. Obsahově by stránka neměla být příliš krátká.

5.     Počet indexovaných stránek

Pomocí operátora site zjistěte, kolik stránek vyhledávač indexuje. Zadejte do vyhledávání Seznam i Google: „site:vasedomena.cz“ a porovnejte výsledky mezi těmito vyhledávači.

6.     URL

Zkontrolujte, jestli URL obsahuje klíčová slova, není příliš dlouhá a funguje přesměrování.

 

Pokud si nebudete vědět rady nebo potřebujete komplexnější analýzu, určitě se ozvěte zkušenému odborníkovi, který dokáže lépe rozpoznat problémy s technickou i obsahovou částí. Využijte našeho kontaktního formuláře pro nezávaznou konzultaci zdarma.

 

Jaké nástroje použít na vyhodnocení SEO?

Specializované SEO nástroje jsou důležitým prvkem pro optimalizaci webu. Nástroje ulehčují práci, sbírají a vyhodnocují výsledky. Na trhu je jich celá řada, většina se specializuje na určitou činnost, ale existují i multifunkční nástroje.

 

Collabim

Collabim je v Česku nejužívanější nástroj pro SEO. Měří pozice klíčových slov, ukáže vám konkurenci pro jednotlivá klíčová slova, monitoruje PPC reklamy, analyzuje weby, kontroluje zpětné odkazy a zvládá jazykové mutace. Collabim nabízí zkušební lhůtu zdarma na 14 dní.

 

Screaming Frog

Dalším nástrojem je například Screaming Frog, který je především používám pro SEO analýzu webu. Prozkoumává veškerá metadata, čímž pomáhá k vytvoření Sitemapy. Sitemapa pomáhá vyhledávačům s orientací na vašem webu a s indexováním.

 

Google Search Console

Google Search Console je nástroj, který pomáhá se sledováním zobrazování vašeho webu ve výsledcích vyhledávání a s odstraněním problémů. Jedná se o bezplatný nástroj od Google a není nutné se registrovat.

 

Ahrefs

Ahrefs je nástroj pro analýzu zpětných odkazů, konkurence, obsahu webu a také navrhuje klíčová slova.

 

Google Analytics

Google Analytics je nejpoužívanější služba na analýzu výsledků webových stránek. S GA můžete sledovat návštěvnost webu, chování uživatelů, počet konverzí, tržby a mnohem víc. 

 

 brandelevator_analyza

SEO specialista nemusí stát bambilion, kde ho seženu? 

Pro optimalizaci vašich webových stránek si můžete sehnat SEO Specialistu, který ví co dělá a vy se nebudete muset trápit s různými nástroji. Můžete si najmou například SEO freelancera, SEO konzultanta nebo agenturu, která SEO služby zprostředkovává. Každá z možností má své pro a proti. Pokud si chcete zjistit rozdíl mezi těmito specialisty, přečtete si náš článek: SEO specialista - konzultant, agentura anebo freelancer?