Čeština
Konzultace zdarma

Metoda See-Think-Do-Care - nutnost pro každého markeťáka?

Čtyři písmena, která vám zachrání business – S, T, D, C.

Pomocí modelu STDC můžete lépe uchopit váš online marketing a jeho strategii. Jedná se o marketingový přístup, který je založený na určitých fázích aktivních zákazníků či potencionálních zákazníků při nakupování.

Všichni zájemci o vaše produkty a služby ale nejsou ve stejné fázi. Proto musíme ke každému z nich přistupovat individuálně.

                                                                  

Takto dělíme 4 skupiny lidí, podle toho, jak jsou připraveni u nás nakoupit. Pojďme si společně představit jednotlivé fáze modelu STDC.

 

STDC ve fázi See:

Chcete být vidět? Proč je pro vás důležité poznat marketingové procesy SEE fáze?

První věc, nad kterou je dobré se zamyslet, je otázka: Kdo je vaše největší možné publikum, které lze oslovit? V SEE fázi se totiž nachází nejrozsáhlejší skupina lidí, kteří by teoreticky mohli mít v budoucnu zájem o vaše produkty či služby. Jedná se o lidi, kteří pomocí svého chování sdílejí záměr vaší značky. Důležité je ale zmínit, že tato skupina nemá v plánu provést nákup. Přinejmenším ne v tuto chvíli. Váš cíl je jasný. Dostat se do co nejširšího povědomí, aby si v momentě, kdy budou chtít nakoupit produkt ve vašem odvětví vzpomněli právě na vás.

 

STDC ve fázi Think

Druhou skupinou, která se skrývá pod písmenem T, jsou lidé, kteří již přemýšlí a uvažují nad nákupem. Vy jim tedy díky  vašim službám nebo produktům pomůžete vyřešit nějaký problém. Pro „SEE“ a „THINK“ jsou užitečné například platformy Facebook či Instagram. Nesnažte se zde dělat „DO“ strategii. Jsou to vyhozené peníze. Kolikrát jste vy sami navštívili sociální síť  za účelem nákupu? Téměř nikdo sem nechodí, aby si něco koupil. Je to jednoduché. Pro „THINK“ se řiďte třemi pravidly – pobavte, informujte a poskytněte užitek.

 

          

 

STDC ve fázi Do

Na skupinu ve fázi DO se zaměřuje velká většina současných marketingových aktivit. Je to publikum se silným komerčním záměrem. Ti, kteří jsou blízko k nákupu.

Nejčastější chyba je ta, že děláme naši marketingovou strategii právě pro ty, kteří jsou ve fázi „DO“. Tak bohužel, ať chceme či ne, otravujeme ty, kteří v této fázi ještě nejsou.

 

STDC ve fázi Care

Jedná se o ty, kteří zastupují naše věrné zákazníky. Nejen lidé, kteří nakoupili jednou nebo dvakrát, ale i vícekrát. Jde o zákazníky, kteří prodloužili smlouvu nebo s námi mají dlouhodobé závazky. Měli byste se o ně starat a pečovat, hlavně na ně ale nezapomínat. Na webech se obsah pro tuto skupinu zákazníků objevuje, většinou ale pouze v malé míře. K dispozici jsou časté dotazy týkající se technické podpory, občas najdete i telefonní číslo nebo kontakt na informace.

Ale nic jiného. Proč ne?

Pokud byste mohli mluvit se svými loajálními zákazníky, poskytnout jim užitečné informace a  přiblížit je ke své značce o kousek blíž, neudělali byste to jako první?

Je velmi důležité pochopit, co váš marketing řeší. Každý kanál je v něčem dobrý, žádný ale není dobrý ve všem. Představili jsme si všechny skupiny, nyní si položte otázky jako: Máme obsah pro všechny tyto lidi? A máme vůbec marketingovou strategii, jak tyto lidi najít?

Pokud potřebujete poradit, rádi vám pomůžeme s vylepšením marketingové strategie tak, aby pokryla celý model STDC. 

 

 

 

Spolupracujeme s těmito firmami

Zobrazit všechny reference