Konzultace zdarma

Jak začít prodávat na Amazonu

Přemýšlíte o podnikání na Amazonu? Prodej na Amazonu je výhodný jak pro začínající prodejce, tak i větší podniky. Amazon nabízí stovky logistických center a možnost oslovit až 300 milionů nakupujících z celého světa. Každým rokem také přibývají výhodné služby, které zjednodušují logistiku a prodej produktů.
 

Prvním krokem k podnikání na Amazonu je vybrání platforem, na kterých budete své produkty prodávat. Amazon jich nabízí celkem 19. Nejběžněji si čeští prodejci vybírají všechny Evropské platformy a Americkou.
 

Dalším krokem k úspěšnému prodeji na Amazonu bude volba logistiky zboží. Amazon nabízí dva typy způsobu vyřizování objednávek, Fulfillment by Amazon (FBA) a Fulfillment by Merchant (FBM).

 

Fulfillment by Amazon neboli FBA je prodej skrze logistické služby Amazonu. Prodejce své zboží pošle do Amazon skladů a Amazon následně vychystává, balí a plní objednávky namísto nich. Služba FBA se také stará o zákaznický servis a případné vrácení objednávek. Marketing a propagaci produktů má na starost stále prodejce.

Výhody a nevýhody FBA:

-       služba Amazon Prime s rychlejším dodáním,

-       zobrazení produktů na předních pozicích ve vyhledávání,

-       více času pro rozvoj podniku namísto kompletace objednávek,

-       vyšší poplatky Amazonu.

 

Fulfillment by Merchant neboli FBM je řízení logistiky prodejcem bez pomoci Amazonu. Prodejce sám vyřizuje, balí a expeduje objednávky z vlastních skladů na vlastní náklady. Také musí řešit případné reklamace, zákaznický servis a vrácení zboží.

Výhody a nevýhody FBM:

-       menší poplatky Amazonu,

-       musíte mít vlastní sklad pro produkty,

-       starost o kompletaci objednávek a reklamací,

-       pomalejší dodání produktů zákazníkovi. 
 

V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat ohledně bezplatné konzultace.
 

Poplatky Amazonu

Amazon nabízí dva typy účtu, Individual a Professional. Individual účet je zdarma, prodejce ale musí zaplatit poplatek za každý prodaný produkt. V Evropě tento poplatek činí 0,99 €. U Professional účtu činí základní měsíční poplatek 39 €. K tomuto poplatku se musí také započítat procentuální poplatek z objednávky. Většinou se jedná o 6 – 15 % dle kategorie zboží. Professional účet se hodí těm prodejcům, kteří chtějí využívat služby FBA a nechat logistiku a vyřizování objednávek na Amazonu. Při službě FBA je nutné počítat s poplatky za skladování a dopravu. Tyto poplatky se počítají z hmotnosti, rozměru a délky skladování produktu.

 

K prodeji zboží na Amazonu je potřeba si založit prodejní účet (sellercentral). Tento účet vám zajistí přístup do prodejního rozhraní Amazonu, ve kterém vše nastavujete a řídíte. Při zakládání prodejního účtu si připravte tyto údaje:
 

Založení účtu:

-       informace o společnosti,

-       informace o kontaktní osobě,

-       kreditní kartu,

-       číslo bankovního účtu.
 

Ověření účtu:

-       ověření kontaktní osoby občanským průkazem či pasem,

-       ověření bankovního účtu v anglickém jazyce,

-       autorizační dopis od společnosti.
 

Po založení prodejního účtu můžete začít přidávat a nastavovat jednotlivé produkty. Jedná se o vyplnění údajů o produktu, nahrání fotek, zařazení do správné kategorie produktů a určení ceny produktu, která musí obsahovat poplatky i marži. Důležitým krokem je vyplnění EANu, bez něj prodej na Amazonu nepůjde. Podle EAN kódu Amazon páruje stejné produkty a porovnává ceny (nabídky s nižší cenou řadí nahoru).
 

Pokud si stále nejste jisti, zda prodávat na Amazonu, zvažte tato fakta: 

1.   Amazon vám poskytuje přístup ke stovkám milionů potenciálních zákazníků.

2.   Prodej na platformě Amazon výrazně zjednodušuje proces prodeje.

3.   Počáteční náklady na prodej na Amazonu jsou nízké (v případě správně zvolené strategie).

4.   Služba Fulfillment by Amazon (FBA) vám ušetří čas s vyřizováním objednávek.

 

Začít podnikat na Amazonu je složité, proto nás kontaktujte ohledně bezplatné konzultace. Rádi vám pomůžeme!