Čeština
Konzultace zdarma

Jak psát texty tak, aby vás prohlížeče milovali? Přečtěte si pár tipů na zvýšení návštěvnosti webových stránek (ZDARMA)

Cílem tvůrců obsahu vašich webových stránek je nejen předat zprávu vašim potenciálním zákazníkům, ale také tvořit obsah, který Google vyhodnotí jako přínosný a relevantní. Pokud se tak stane, poroste i organická návštěvnost vašich stránek, čímž můžete zvýšit počet poptávek a tržby.

Jak na optimalizaci webových stránek, která se zalíbí i prohlížečům? Podívejte se s námi na naše tipy. 

1. Průzkum 

Před samotným začátkem psaní si vyhraďte čas na prozkoumání daného tématu. Můžete se podívat na blogové články, statistiky i popsat vlastní zkušenosti. Nezapomínejte ani na analýzu klíčových slov, která je při tvoření SEO friendly obsahu velmi důležitá. 

2. Poutavý titulek

Při psaní samotného článku či popisů myslete na to, že titulek – tedy hlavní nadpis. Jedná se o  první věc, kterou potencionální zákazník uvidí a také se titulek vždy všude propíše, tedy ukáže ve vyhledávači.

3. V jednoduchosti je krása

A proto se držte k tématu o kterém píšete tak, aby čtenář přímo věděl, co se po rozkliknutí dozví. Důležité je i použití klíčových slov. Ovšem ne tak aby jich v titulku či celkově v článku bylo příliš. Text by se primárně měl dobře číst a přespříliš klíčových slov vás lépe ve vyhledávači nezapíše. 

4. Nezapomínejte na meta popisky

Meta popisek je často opomíjený, přitom se ve skutečnosti jedná o velmi důležitou část celého textu, jak z hlediska SEO, tak i pro čtenáře, který si po titulku přečte meta popisek a pokud ho zaujme, tak rozklikne celý článek. Meta popisek nechte dlouhý cca 150 znaků, řekněte čtenářům, co se v článku dozví a nezapomínejte na relevantní klíčová slova.

SEO copywriting_Brandelevator

5. Samotný obsah

Při tvoření samotného textu se snažte psát srozumitelně a používejte spíše kratší věty. Text rozdělujte podnadpisy (h2, h3, h4 atd.) a doporučujeme také použít odrážky, číslování a kotvy. 

6. Doplnění obrázků 

Doplnění textu fotkou či obrázkem pomůže čtenáři lépe porozumět danému tématu či produktu. Aby obrázkům porozuměl lépe i vyhledávač zaměřte se na název obrázku a ALT text. 

7. Analyzujte výsledky v GSC

Pomocí Google Search Console můžete analyzovat výkon svého webu v organickém vyhledávání, což je přesný výsledek toho, jak si vaše texty v Googlu vedou. Pokud roste počet zobrazení, prokliků i míra prokliku, tak stránky optimalizujete perfektně. Pokud se tyto metriky nezlepšují, někde bude problém. Problém může mít mnoho příčin, které shrneme v našem dalším článku. 

Při psaní textů na váš eshop nebo web se vždy snažte najít balanc mezi předáním zprávy pro vaše čtenáře a budování SEO pomocí tipů výše. 

 

Pokud chcete pomoct  k lepším organickým výsledkům, tak nás neváhejte kontaktovat. Rádi vám poradíme s copywritingem, vytvořením analýzy klíčových slov anebo s obsahovou strategií.