Čeština
Konzultace zdarma

Jak na reklamy na FB a IG? Trendy pro rok 2024

Dávno jsou pryč doby, kdy bylo reklam na sociálních sítích poměrně málo, takže stačilo naťukat nějaký ten textík, vložit pár fotek… A výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

Hlavní trendy v reklamě na Facebooku a Instagramu

V posledních letech je to ale jinak. Inzerenti se musí hodně snažit, aby jejich reklamy vynikly nad obrovským množstvím těch ostatních. Neřídit se trendy sice může být super hipsterský kousek „proti proudu“, ale taky tak trochu pomalá sebevražda, nebo aspoň plýtvání peněz. A co tedy bude in v roce 2024?

Interaktivní obsah

Lidé se na Facebooku i Instagramu chtějí bavit a do jisté míry to platí i u reklam. Proto nespoléhejte na sílu svých produktů (protože jejich hodnotu a přínos možná vnímáte subjektivně) a zaměřte se na tvorbu reklam, které strhnou pozornost příjemců a už ji nepustí.

Metaverze

3D síť virtuálních světů, to samo o sobě zní lákavě! Přináší úžasné množství možností interakce, což je přesně to, co dnes lidé hledají. Má vysoký předpoklad k tomu, že se bude velkou měrou podílet na úspěšnosti podnikání.

Výsledkem reklam v rámci Metaverze mají totiž být sofistikovanější a náležitě personalizované zážitky. Právě po nich prahnou hlavně mladší generace, ale všeobecně se „poptávka“ po takových podnětech zvedla vlivem pandemie onemocnění covid-19.

Jaké nástroje můžete v rámci Metaverze použít?

Rozšířená realita

V roce 2024 se všeobecně předpokládá prudký nárůst interaktivních reklamních formátů. Ty mají za úkol maximálně propojit značku s publikem.

Co si vlastně pod pojmem rozšířená realita představit? Jde o překrytí fyzického světa umělou grafikou. To, co máme v zorném poli, není jen to, co skutečně existuje, ale i umělé předměty. Jako příklad můžeme uvést počin světoznámé značky IKEA, která nabízí možnost vidět kusy nábytku přímo ve vaší domácnosti. Co víc před konečným nákupem chtít?

Virtuální realita

Naprosto kompletní virtuální realita. Nic, co by pocházelo z fyzického světa. I s tímto aspektem se budeme v roce 2024 (a věříme, že i později) setkávat čím dál častěji. Facebook, resp. Meta, zásadně investoval nejen do rozšířené, ale právě i do virtuální reality, načež představil náhlavní soupravu Oculus, tedy VR brýle s příslušenstvím (v současnosti jsou k dispozici ve třech provedeních), jejichž prostřednictvím se snadno a rychle dostanete do úplně jiného světa.

Jak virtuální realitu využít v oblasti reklamy na sociálních sítích? Můžete vytvářet virtuální ukázky svých produktů, případně pořádat celé virtuální akce, na nichž si (při správném provedení) určitě najdete cestu k dalším zákazníkům.

Videoreklamy

S Reels jako by se v poslední době – lidově řečeno – roztrhl pytel a od jejich zavedení v roce 2020 jsou čím dál populárnější formou obsahu na sociálních sítích.

Videoobsah je zábavnější a poutavější než nepohyblivé fotky, obrázky a grafiky. Nárůst krátkých videí bude jistojistě pokračovat, upřednostňuje je totiž i algoritmus Facebooku i Instagramu. V kurzu budou i živé přenosy a interaktivní videoreklamy. Pokud tedy více či méně pravidelně tvoříte Reels, rozhodně v tom pokračujte, protože s tím nešlápnete vedle.

Tvorba obsahu pomocí umělé inteligence

Bleskový rozvoj umělé inteligence vnáší nový aspekt i do tvorby reklam, včetně těch na sociálních sítích. Když budete s nástroji AI umět dobře pracovat a budete zadávat vychytané prompty, ušetří vám ve finále AI čas i mentální kapacity. Obojí pak můžete nasměrovat někam jinam.

Generování obsahu

Jestli je AI v něčem dobrá pro oblast marketingu, pak je to určitě generování obsahu. Použít můžete nejrůznější nástroje, jejich prostřednictvím vytvoříte nejen texty (byť jejich kvalita zůstává diskutabilní), ale i grafiku nebo videa (včetně zvuku) na míru. Nemusíte tak zdlouhavě hledat fotky ve fotobance. Výtvory ale bohužel nebývají úplně bezchybné a staré dobré grafické práce AI zatím nenahrazuje.

Podle The 2023 Social Index™ si dosud na 80 % marketérů už všimlo, že má AI pozitivní dopad na jejich práci. Kromě tvorby obsahu si v budoucnu pravděpodobně „získá naše srdce“ i v oblasti péče o zákazníky nebo analýzy uživatelských dat.

Personalizace obsahu

Personalizace obsahu sama o sobě není žádnou novinkou, letos a později ale bude extra důležitá. Když budete rybářům neustále předkládat reklamy na šachy, možná se párkrát trefíte, ale proděláte na tom a oslovené publikum si spíše bude ťukat na čelo, než aby k vám šlo nakupovat.

Zacílení je stále podstatné, ještě podstatnější je jeho zlepšování a zefektivňování. To abyste za co nejméně peněz měli co nejvíce muziky a se svými reklamami oslovovali ty, kteří je skutečně ocení, následně vaši značku vezmou na vědomí a pak se s velkou pravděpodobností stanou vašimi zákazníky.

Interakce s fanoušky (chatboti)

Když uživatel Facebooku napíše zprávu adresovanou firemní stránce značky a odpověď dostane za týden, pravděpodobně radši příště osloví konkurenci. Na druhou stranu nemůžete sedět u sociálních sítí celé dny, kdyby vám náhodou někdo napsal (nebo to nechcete, případně nemůžete svěřit odborníkovi).

Tento proces komunikace, kdy se sledující nejčastěji doptávají na podrobnosti ke službě nebo produktu, můžete snadno vyšvihnout o několik úrovní výš, když zapojíte do hry chatbota s implementovanou AI. Takový chatbot v současnosti údajně zvládne i 70 % zákaznické komunikace. A to už je pořádná úspora času, který můžete využít třeba k tvorbě neodolatelných reklam nebo postů.

Stories a jejich důležitost v roce 2024

Obsah, který za 24 hodin zmizí, dokáže s lidmi úplné divy. Často totiž mohou mít pocit, že něco „propásnou“. A tak je tu šance, že na stories budou reagovat hned. Příběhy působí na příjemce dojmem naléhavosti a umí podpořit autentické spojení. V roce 2024 na ně proto nezapomínejte!

Využití User Generated Content

Předhodit potenciálním zákazníkům produkt nebo službu, to už v dnešní době není tak úplně ono. Mnohem větší šanci na to, že zaujme, získáte, když věc zasadíte do reálného života. Proto se letos stoprocentně ve větším rozjedou spolupráce v podobě User Generated Content (UGC).

A o co jde? Jednoduše – o obsah tvořený spotřebitelem. Ten představuje váš produkt nebo službu v praxi. O tom, že vám někdo dělá UGC, se dozvíte tak, že své produkty a služby uvidíte online „někde jinde“, aniž byste se na tom podíleli. Děje se tak například jednoduchým přesdílením vašeho obsahu.

UGC nepodceňujte, protože lidé spíše důvěřují jiným lidem než samotným značkám, a to přesto, že dotyčné ani neznají. Už to někdo zkusil a opravdu mu to pomohlo? Tak to zkusím taky…

Rozdíl mezi UGC a influencery

Možná vás hned napadlo, že něco takového už tu přece je. Je tu Influencer Marketing. Mezi UGC a influencery je ale značný rozdíl. Zatímco influenceři jsou placení profesionálové najatí značkou, UGC vzniká z vlastní vůle u „obyčejných smrtelníků“, aniž by se na tom se značkou domlouvali. Co se připouští, je pak odměna od značky ve formě produktů nebo služby právě pro tvůrce UGC.

Exkluzivní obsah pro předplatitele

V roce 2024 se dočkáme i širšího zavedení exkluzivního obsahu pro předplatitele. Ten už možná znáte z některých médií, teď se ale trend dotýká i sociálních sítí.

Například na Instagramu uživatel jednoduše uhradí předplatné, za které získá obsah, k němuž nemá přístup „jen tak někdo“. Dostane také odznak, aby bylo patrné, že jde o předplatitele, který svými příspěvky finančně podporuje tvůrce.

K exkluzivnímu obsahu patří nejen klasické příspěvky a stories, ale i Reels nebo živá vysílání, případně dostupnost sociálních kanálů a kanálů vysílání určených pouze pro předplatitele. Exkluzivní obsah na Facebooku bude nezávislý na tom na Instagramu.

Ptáte se, co z toho předplatitel bude mít? Kromě pocitu exkluzivity/výjimečnosti třeba i slevy a akce od konkrétního tvůrce, které se k běžnému publiku nedostanou.

SEO v centru pozornosti

Že je SEO něco, co nemá se sítěmi nic společného? Vůbec ne! V letošním roce poroste synergie mezi SEO a sociálními sítěmi tak, že se možná nebudete stačit divit.

Právě díky SEO se můžete (nejen) letos na sítích parádně zviditelnit, tak oprašte, co o optimalizaci víte (nebo se ozvěte, pomůžeme vám s tím), a hurá do boje o pozornost publika.

Optimalizovaný přístup se hodí nejen na webech a blozích, ale i na profilech a firemních stránkách. Klíčová slova nebo klíčové fráze vztahující se k vašemu obsahu snadno zahrnete do hashtagů, popisků a alternativních textů. Sofistikovaný způsob, jak dostat obsah k tomu, kdo o něj stojí!

SEO se váže i k příspěvkům, které například Instagram navrhuje uživateli (od tvůrců, které nesleduje). Ty by měly korelovat s jeho zájmy a tím, co už sleduje, co vyhledává a co se mu s největší pravděpodobností i líbí.

Facebook Lead Form Ads

Facebook Lead Form Ads představuje inovativní přístup k tvorbě reklam na této sociální síti. Firmy díky nim snáz získávají informace od potenciálních zákazníků.

Příklad: Uživatel klikne na reklamu a skrze ni může komunikovat s firmou, aniž by musel přecházet na její web. Proces je jednodušší a pro uživatele příjemnější.

V současnosti už mají Facebook Lead Ads implementovanou AI, díky čemuž dochází k lepší personalizaci a přesnějšímu zacílení.

Co tento nástroj nabízí? Jde například o:

  • cílený zásah publika
  • pokročilou personalizaci díky AI
  • vyšší míru konverze
  • uživatelsky přívětivé rozhraní (např. předvyplněné formuláře)
  • konverzační marketing (využití chatbotů)

Byla by chyba Facebook Lead Form Ads nevyužívat. Jednoduše chytněte tuto příležitost za pačesy dřív než vaše konkurence a radujte se z úspěchů!

Shrnutí

Reklamám i samotné tvorbě obsahu na Facebooku a Instagramu vévodí trendy, které nepochybně vedou k většímu zájmu širšího publika a jsou vizuálně i obsahově zajímavé a přitažlivé.

Mezi tyto trendy patří například tvorba videoobsahu, rozšířená a virtuální realita, User Generated Content i zapojení AI, která může ledacos usnadnit.

Nevíte si s reklamami na Facebooku a Instagramu rady? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme!

Přednášíme

Zjistit více

Spolupracujeme s těmito firmami

Zobrazit všechny reference