...

Článek – AEO (Ask Engine Optimization)

AEO (Ask Engine Optimization): Vše, co potřebujete vědět do roku 2025

Co znamená AEO a jak z toho mají těžit firmy a podnikatelé pro navyšování tržeb?

Věk monopolu Googlu ve vyhledávání se možná pomalu chýlí ke konci.
ChatGPT umožňuje nově hledat v reálném čase na internetu.

Čekají nás velké věci.

Vše se uvidí v následujících letech.

3 Klíčové myšlenky pro firmy a podnikatele

  • AI přináší nové způsoby objevování obsahu – doporučení přesně podle uživatelských otázek.
  • Relevance bude vítězit nad pozicí – důležitější než první stránka bude váš obsahový “kredit”, na kterém bude AI stavět své doporučení.
  • Budoucnost je zde – začněte myslet na AEO už dnes a zítra už utečete konkurenci.

Co je AEO?

Optimalizace pro vyhledávání pomocí AI (Ask Engine Optimization).

Neboli vytvořit v obsahu na vašem webu takové podmínky, aby vás AI bralo jako důvěryhodný zdroj a mohlo stavět na obsah své odpovědi.

Např. jako my se nyní vejdeme do TOP 3 firem s našim klientem Eco Bamboo.

Jaká ,může být blízká budoucnost vyhledávání?

  • Google se zaměří na rychlé a aktuální odpovědi.
  • ChatGPT bude používaný pro hlubší, personalizované a kontextové odpovědi.
Účel vyhledávání Google ChatGPT
Rychlé odpovědi na konkrétní otázky Krátké dotazy typu "jak dlouho vařit těstoviny" Detailní vysvětlení a příklady
Zprávy a aktuální události Nejnovější zprávy a aktuality Shrnutí, analýzy a širší kontext
Nakupování a srovnání produktů Produktové recenze, e-shopy Doporučení na základě preferencí
Navigace a lokální vyhledávání Mapy, otevírací doby, lokální firmy Rady a tipy pro konkrétní lokality
Rady a tipy (DIY, recepty, postupy) Výsledky z různých webů a blogů Osobnější postupy, přizpůsobené rady
Technické otázky a řešení problémů Fóra a odborné články Detailní řešení krok za krokem
Vzdělávání a učení Fakta a články Vysvětlení složitých témat, simulace
Tvorba a nápady Inspirace z webů, Pinterestu Generování textu, nápady na projekty
Zábava a relax Filmy, videa, hry Personalizovaná doporučení, příběhy na míru

Jaký je současný stav?

Dne 31/10 roku 2024 spustila služba Open AI možnost “revolučního” vyhledávání v reálném čase ve svém modelu ChatGPT 4o.

Brzy bude tato možnost dostupná pro všechny uživatele (aktuálně funguje jen pro předplatitele).

Aktuálně ChatGPT bere data pro své výsledky z indexu vyhledávače Bing.

Využívání Bingu v CZ prostředí se odhaduje na cca 9 %.

Jaký je rozdíl (a bude) mezi SEO a AEO?

SEO se vás snaží zviditelnit v klasické podobě vyhledávačů (Google, Seznam nebo Bing atd.).

V rámcí AEO to ale začne být komplexnější – protože váš obsah bude sloužit jako “zdroj a kredit” pro vytváření odpovědi od AI bota směrem k uživateli.

Všimli jste si jednoho velkého rozdílu?

Google má reklamní pozice a ChatGPT nikoliv.

A hlavně ChatGPT jde přímo za jádrem “k odpovědi” a shrnutí.

Google už rovnou očekává, že se bude chtít ptát a “googlit” do zemdlení ducha a těla.

Ale co když nechcete?

Co když “vážně” chcete jen shrnutí, která vám ušetří čas a nervy?

Hlavní tip, jak ve světě AEO uspět?

Ty budou komplexnější např. Jak vybrat kolo pro malé dítě, které bude růžové a bude v cenové relaci do cca 10 tisíc korun českých?

A ty klidně  budou i o mnoho komplexnější např. Chci znát 7 firem na CZ trhu, které prodávají kola a dej mi do tabulky průměr jejich referencí.

A zobrazovat se zdrojem od AI se bude jen ten kdo si dá “práci” a zamaká na strukturovaném obsahu, který se bude AI líbit.

Jak tedy na to?

8 praktických tipů, jak změnit svůj přístup k vytváření obsahu

Takto má za mě vypadat ideální konverzní – obsahová kategorie

– Banner na topový produkt 

– Orientační popis 

– Odkaz v popisu na průvodce 

– Produktové a orientační video

– Kotevní navigace stránky

Fáze procesu Bez použití buildera S použitím buildera
Výběr klíčových produktů Copywriter ručně analyzuje všechny produkty a konzultuje se specialisty Builder umožňuje rychlý přehled klíčových produktů
Sběr dat k produktům Složitý sběr dat ručně, často z více zdrojů a s rizikem chyb Data jsou nahrána do buildera a automaticky extrahována
Porovnání parametrů Copywriter porovnává parametry ručně, zabírá to hodně času Builder automaticky vygeneruje porovnávací tabulku
Definování využití produktů Copywriter musí konzultovat s odborníkem, kdy se který produkt hodí Builder vytvoří základní návrhy k definici využití jednotlivých produktů
Revize a úpravy Výrazná potřeba času od specialisty na revize a korekce Specialisté pouze zrevidují finální návrh, minimalizace chyb
Publikace obsahu Publikace trvá déle kvůli opakovaným revizím Rychlejší publikace díky přesnějšímu obsahu hned napoprvé

Orientační tabulka procesu a nákladů za pomocí Buildera vs. bez něj

Fáze procesu Bez použití buildera (čas) S použitím buildera (čas) Časová úspora Nákladová úspora
Výběr klíčových produktů 3 hodiny 1 hodina 2 hodiny cca 1 000 Kč
Sběr dat k produktům 5 hodin 1 hodina 4 hodiny cca 2 000 Kč
Porovnání parametrů 6 hodin 1 hodina 5 hodin cca 2 500 Kč
Definování využití produktů 4 hodiny 1 hodina 3 hodiny cca 1 500 Kč
Revize a úpravy 3 hodiny 1 hodina 2 hodiny cca 1 000 Kč
Celková úspora 21 hodin 5 hodin 16 hodin cca 8 000 Kč

5. Vytipujte si z Collabimu/Search Console URL s největší potencí míry zobrazení a minimem prokliků (když na tomhle obsahu zamakáte, strukturujete ho a konverzně vylepšíte, mohou se dít divy)

6. Začněte tvořit video content, protože jak Google, tak i pro AEO to bude hrát velkou roli.

7. Začněte si více ověřovat, jak vypadají výsledky v rámci vyhledávání přes ChatGPT

8. Začněte přemýšlet o hlubším propojení AI modelů s API a učení se na bázi vlastních (samozřejmě dobře zabezpečených dat).

Kdo se o to celé postaral?

Náš Pavel J. alias SEO Ninja se svým SEO týmem.

5 důvodů, proč to dát Pavlovi?

Pavel neřeší blbosti

V maximální míře dává focus na byznysové priority

Kloubí řemeslo 12 let SEO praxe s AI rozvojem

Pomůže vám nadefinovat vaší personu zákazníka

✅Naučí vás dělat kvalitní content

SEO ninja s 12letou praxí a zakladatel SEO klanu pod vlajkou BrandElevator. Vyvinul strategii zvanou M.O.P., s jejíž pomocí v budoucnu ovládnete Google.

SEO ninja s 12letou praxí a zakladatel SEO klanu pod vlajkou BrandElevator. Vyvinul strategii zvanou M.O.P., s jejíž pomocí v budoucnu ovládnete Google.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.