Proč posílat zpravodaje? Zvyšte zisk svojí firmy pomocí newsletterů!
Posílání newsletterů se může zdát zbytečné, pokud nemáte statisíce kontaktů, opak je ale pravdou. I pár desítek kontaktů stačí ke zvýšení zisku a ke zlepšení vztahu se zákazníky. Pojďme se podívat, k čemu ty zpravodaje vlastně slouží.
Proč posílat zpravodaje?
-
Oslovíte vaší databázi zákazníků a připomenete se
-
Máte možnost nabízet akční produkty, což zvyšuje prodeje s velice nízkou nákladovostí
-
Oznámíte zákazníkům, že máte v sortimentu nové produkty
-
Novinky - co je u vás ve firmě nebo na prodejně nového
-
Oznamíte lidem, že píšete blog - články mohou usnadnit výběr a zvýšit konverzní poměr
-
Nabírejte nové kolegy pomocí emailingu
Je posílání zpravodajů pro naší firmu?
Před plánováním kalendáře je vhodné si odpovědět na následující otázky:
a) máme dostatek produktů na to, abyste lidem posílali akce, naskladnění novinek nebo nějaké změny cen?
b) máme zajímavý obsah, který by mohl vaše zákazníky zajímat?
c) máme časové kapacity tvořit newslettery?
Pokud vyhovujete všem třech kritériím, tak vám silně doporučujeme
Jak často posílat zpravodaje?
Frekvence posílání zpravodajů je alfa omega každého úspěšného markeťáka. Nikde není napsáno jaká frekvence se doporučuje například pro kategorii fashion. Vždy se doporučuje testovat - dokud nepošlete desítky mailů, tak toho moc nezjistíte. Jakmile ano, můžete kontrolovat metriky a podle nich usoudit, zda se vám to vyplatí. Více o metrikách si povíme níže.
Obecně si troufáme říct, že nemá smysl posílat zpravodaje častěji než jednou týdně. Jsou ale firmy, které posílají zpravodaj pouze kvartálně a přínos je větší než kdyby posílali 4x měsíčně (nemluvě o nákladech na tvorbu newsletteru a správu kontaktů).
Jak vybrat vhodný nástroj pro rozesílku emailů?
Nástroj na rozesílku je naprosto zásadní pro úspěch zpravodajů. Posílat hromadné emaily z vaší adresy je nepřijatelné, a proto je důležité vybrat spolehlivého partnera. Troufáme si říct, že nejlepší volbou je lokální firma, která umí doručovat na všechny typy lokálních adres, jelikož zahraniční nástroje, například MailChimp, mohou lákat příznivou cenou, ale doručitelnost mailů již tak slavná není. Jak jsme již zmiňovali, nejvíce zkušeností máme s lokální firmou Smartemailing, kteří poskytují zajímavé šablony pro tvorbu obsahu, a tudíž vytvořit první newsletter není až tak náročné. Mnoho našich klientů také používá Ecomail.cz, který je velice podobný, ale netroufáme si říct, který je lepší nebo horší. Důležité je vybrat nástroj, který bude spolupracovat s vaším CRM systémem, a to proto, aby se vytvořil automatický převod nových emailových adres. Ruční aktualizace databáze je peklo.. 🙂
Jak doměřit přínos zpravodajů?
Díky bohu, že jsme v online prostředí! Doměřit téměř jakoukoliv kampaň dnes není vůbec náročné, ale musíte koukat na správné metriky. U rozesílání mailů jsme si dovolili vypíchnout tyto základní metriky:
-
Míra otevření - poměr mezi lidmi, kteří mail obdrželi a těmi, kteří jej reálně otevřeli
-
Počet doručených mailů - poměr mezi počtem adres, který máte v databázi mínus doručené emaily
-
Míra odhlašování - míra lidí, kteří se odhlašují (většinou kvůli irrelevantním nabídkám či moc husté frekvenci)
-
Konverzní poměr - poměr mezi lidmi, kteří se z newsletteru proklikli na web a těmi, kteří reálně nakoupili
-
v Google analytics lze velice jednoduše odvodit, jakou hodnotu newslettery přivedly - byla to návštěvnost? Tržby?
-
Konverzní poměr by měl být vyšší než u ostatních zdrojů, jelikož pracujete se svými zákazníky, i tak je ale důležité metriky sledovat, jelikož můžete rychle zjistit, že obsah, který zákazníkům posíláte, je vůbec nezajímá. Strategie je zde klíčová, nikdo z nás přeci nechce vyhazovat peníze oknem a pálit drahocenný čas,' a proto je vhodné před odesláním prvního mailu plán zkonzultovat.
Naše firma má s rozesílkou mailů mnohaleté zkušenosti a víme, jaké typy newsletterů na zákazníky fungují. Využijte našich služeb a zvyšte pravděpodobnost úspěchu vašeho eshopu.