Čeština
Konzultace zdarma

Na jaké marketingové se trendy v roce 2022 zaměřit? Shrnuli jsme je pro vás.

Rozšířená realita + Virtuální Realita

VR se skládá ze simulací nebo digitálních světů, zatímco AR využívá digitální informace překrývající fyzické informace k vytvoření virtuálního prostředí, se kterým můžete interagovat. Mnozí věří, že to bude jeden z nejvlivnějších marketingových trendů roku 2022. Je to zcela nový zážitek ze sledování pro uživatele, který jim umožňuje skutečně vyzkoušet produkty a schopnost konzumovat obsah. Rozšířenou realitu již najdete i na českých e-shopech, podívejte se zde a vyzkoušejte AR i na vašem telefonu.  ZDROJ

Videa, videa a ještě jednou videa

Používání video obsahu bude v roce 2022 velmi důležité. Kvůli pandemii tráví lidé většinu času doma, což znamená, že tráví více času na telefonu. Video obsah je skvělý způsob, jak upoutat pozornost uživatelů. V průzkumu společnosti Wyzowl v prosinci 2021 88 % lidí uvedlo, že je přesvědčilo ke koupi produktu nebo služby sledováním videa značky. Velká část marketérů (92 %) nadále považuje video za „důležitou součást“ své marketingové strategie. 

Využívání dat na maximum

Mnoho firem si neuvědomuje, že velkou část jejich publika vlastní Facebook, Instagram a další sociální sítě. Nemají nad nimi kontrolu. Z tohoto důvodu je důležité vybudovat si vlastní publikum a zajistit, aby vám kampaně v roce 2022 pomohly vytvořit data první strany, abyste se nemuseli tolik spoléhat na data ostatních. Jako marketéři víme, že kvůli nedávným událost (iOS 14.5; nová Cookies lišta), je daleko těžší udržet remarketingové kampaně v kondici. I tak jsou ale cesty, jak si zákazníky udržet - například pomocí e-mailu nebo newsletterů. ZDROJ

Influenceři jakožto moderní posila vašeho mixu

Mnoho společností přesouvá značnou část svých marketingových rozpočtů na influencer marketing. Hodnota tohoto odvětví se od roku 2019 více než zdvojnásobila. Celkem 63 % marketérů plánovalo v roce 2021 navýšit své rozpočty na influencer marketing a toto procento poroste během několika příštích let. V roce 2021 bylo na sociálních sítích aktivních více než 4,55 miliardy lidí. Počet platforem sociálních sítí se každým rokem zvyšuje, což přináší nové typy obsahu a nové způsoby, jak značka oslovit své potenciální zákazníky.

Obsah TikTok

Skvělý způsob, jak oslovit nové uživatele, je TikTok. Mnoho značek stále nepoužívá TikTok, i když je to nejnavštěvovanější platforma na světě. Pomocí chytrého algoritmu TikToku můžete téměř zadarmo získat obrovské dosahy, což vám pomůže s rozšířením povědomí o značce. Nemluvě o tržbách, které z toho můžou následně pramenit. 

Omnichannel marketing

Konkurence na internetu každou hodinou roste, a proto je pro mnoho firem klíčové, jak chtějí v roce 2022 přilákat nové zákazníky. Pomoci s tím může omnichannel marketing, který se zaměřuje na komunikaci se zákazníkem jako na jeden komplexní a konzistentní zážitek, který probíhá na více kanálech současně. E-mailing, tisková reklama, webové stránky, sociální sítě a e-shop. Než se zákazník dostane na místo nákupu, prochází různými kanály, aby se o produktu dozvěděl co nejvíce informací.

Změny, které přináší Google Ads pro rok 2022

Google ADS je nástroj, bez kterého se většina internetových prodejců již neobejde. Tato platforma se ale neustále vyvíjí, a pokud si nehlídáte poslední trendy, tak můžete rychle přijít o výkon reklam, což nikdo nechce. Shrnuli jsme pro vás trendy v Google Ads pro rok 2022. Více se rozepíšeme v dalším článku.

  • rozšíření obrázků - nyní se u reklam zobrazují i vámi zvolené obrázky, pokud si je nahrajete

  • konec rozšířených textových reklam

  • nové strategie nabídek

  • Smart Shopping kampaně se mění na Performance Max

Udržitelnost

V posledních letech jsou hodnoty značky pro spotřebitele stále důležitější a bude tomu tak i v roce 2022. Je těžké se spojit se značkami, které jsou nezodpovědné vůči lidstvu nebo životnímu prostředí. Prokázání dobrých úmyslů může jít až k partnerství s neziskovou organizací. To může zvýšit vaší zákaznickou základnu a zároveň tento krok může mít pozitivní dopad na vaše tržby.

Marketing je náš denní chleba, takže si ve vlastním zájmu všechny trendy pečlivě hlídáme a testujeme na vlastních kampaních. Možná nalezneme prostor pro výkonnější marketing i u vás - neváhejte nás kontaktovat a využijte bezplatné konzultace.

Zdroje:

  • https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2022/01/14/15-top-trends-that-will-impact-marketing-in-2022/?sh=667d8ad86f0c
  • https://marketaci.online/magazin/clanek/403/jake-3-trendy-ovladnou-e-mailovy-marketing-v-roce-2022
  • https://www.youtube.com/watch?v=KzRka1lpdb4
  • https://www.mediar.cz/webove-trendy-na-rok-2022-weby-s-presahem-smart-obsah-design/
  • https://www.entrepreneur.com/article/411180
  • https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/
  • https://www.epsilon.com/hubfs/3PC_Deprecation_Research_Exec_Summary_23Oct2020.pdf?hsCtaTracking=6eda0e9d-6c8d-4c52-922f-1e396ac75978%7C8c887de0-50d4-40c9-9ebe-93d1c26e8d29
  • https://www.mediaguru.cz/clanky/2021/12/tiktok-se-stal-nejnavstevovanejsi-internetovou-strankou-sveta/
  • https://blueshift.com/blog/5-omnichannel-marketing-trends-in-2022/
  • https://admiral.media/9-impactful-changes-to-consider-for-the-2022-google-ads-strategy/#1_The_end_of_expanded_text_ads
  • https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/01/13/digital-marketing-trends-2022

 

 

Spolupracujeme s těmito firmami

Zobrazit všechny reference