Čeština
Konzultace zdarma

E-shopaře čekají hodně nepříjemné časy. Jak si udržet zisk u e-shopu?

Objednávek už není tolik, co bývalo. Lidi nereagují na miliony reklam, které denně vidí. Nárusty mizí a konkurence neúprosně užírá zbývající dílky trhu.

Ano, to je smutná situace pro mnoho e-shopů.

Co je ale daleko horší?

Náklady exponenciálně rostou.

Zisk mizí v bezedných spárech reklamních nástrojů, ve fakturách za energie, sklady, dopravu a samozřejmě, ve výplatních páskách.

Sklady jsou přecpané, jelikož nikdo nemohl čekat, že by lidé zpomalili tempo nákupů na internetu. "Vždyť jsi na to online nakupování přeci všichni zvykli, ne?!" Řekl e-shopař a objednal větší množství.

Tento krok udělalo mnoho e-shopů, které na to začínají bolestivě doplácet.

Nevěříte? Podívejte se do výkazu zisku a ztráty za první pololetí. Prostudujte si své náklady na marketing, cenu za proklik, cenu za konverzi, a tak dále..

Co s tím?

Je na čase hledat efektivitu tam, kde se doposud nehledala. Náplň práce, rozpočet na marketing, rozpočet na provoz, to všechno se při rychlém růstu přehlíží…

Je na čase prodávat pouze to, kde máte přijatelnou korunovou (nikoliv procentuální) marži.

Je na čase využít nástrojů, které pomáhají úspěšným firmám ovládat skladové stavy. 

Je na čase analyzovat „proč“ lidé dělají jednu věc a nedělají jinou. 

Teď je na čase dělat věci pořádně, zastavit se a zrevidovat všechny procesy a najít ty, které přinášejí reálnou hodnotu a zisk. 

 

To se snadno řekne, že? Tak kde začít?

Začněme ve vašem účetním / ERP systému.

Mnozí podnikatelé přehlížejí obrovské množství dat, které jim může pomáhat s rozhodovacím procesem.

Rozhodovat se podle reálných dat bude právě to, co bude rozdělovat ziskové a ztrátové e-shopy. Myslete si, že ne, ale naše zkušenosti hovoří naprosto jasně.

Proč?

Protože jsme rozmazlení. Dříve návštěvníci kupovali vše, co na první dobrou proklikli. Pár let zpátky stačilo postavit základní PPC kampaň a mohli jsme polemizovat, jestli bude PNO 5 nebo 10%.

To nás motivovalo růst. Nabírat více úvěrů, skladů, produktů, kusů, více všeho. 

Ale teď? 

Bída.

Inzerce zdražuje nenápadně, ale doslova zabijácky.

Zabijácky na marži.

Zboží leží ve skladu a kapitál se zdražuje, stejně jako nájmy. 

Bolí to, musíme se přizpůsobit.

Jak?

Chce to pohled zvenku. 

Vy to děláte často tak, jak to děláte už dlouho. 

Chce to odstup a revizi všeho, na čem firma pracuje. 

Vylepšit e-shop podle posledních UX doporučení.

Vylepšit marketingový mix a hlavně cílení. 

Neskladovat produkty, které nám nepřinášejí reálný čistý zisk.

Nepůjčovat si drahé peníze, jenom abychom nasytili růstové cashflow.

Nechcete ztrátu? Třeba existuje cesta

Situaci můžeme zachránit.

Je dost možné, že vám ušetřím nepříjemné propouštění nebo nevhodné snižování rozpočtů tam, kde jsou potřeba.

Nejsem žádná magická spása, ale mám techniky, které se mi osvědčují.

Takové, které jsou doporučované mnoha špičkovými profesory, ale i úspěšnými podnikateli.  

Charles Darwin řekl: „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe přizpůsobit.“

To by mělo být heslo příštího roka a půl, jelikož to je období, o kterém si myslím, že vyřadí ze hry hodně e-shopů. 

Pojďme si popovídat a doufám, že řeknu pouze "děláte to naprosto správně". 

Spolupracujeme s těmito firmami

Zobrazit všechny reference